جنس تشکیل دهنده ی بدنه سه پایه های نگهدارنده ی عکاسی از چیست؟

۷۲ بازديد

جنس تشکیل دهنده ی بدنه سه پایه های نگهدارنده ی عکاسی از چیست؟

همانطور که می دانید سه پایه های نگهدارنده ی عکاسی استدیویی همچون سه پایه پرتابل فون سه پایه نور از دوام و استقامت بالایی برخوردارند و قادر به حفظات از تجهیزات نورپردازی عکاسی می باشند که اغلب گران قیمت هستند.

بنابراین بیشتر عکاسان و آتلیه داران مایلند سه پایه نگهداردنده ی خود را ارتقا دهند و یا از ابتدای پروسه ی عکاسی و فیلمبرداری سه پایه نور و سه پایه پرتابل درجه یک تهیه نمایند.

در این مقاله می خواهیم جنس تشکیل دهنده ی بدنه این سه پایه هارا بررسی نماییم تا دریابیم که چگونه این سه پایه ها تولید و ساخته می شوند و چه متریالی در ساخت آنها به کار می رود.

1-سه پایه پرتابل وسه پایه نورآلومینیومی:

این سه پایه ها دارای وزنی سبک و در عین حال دوامی بالا هستند و معمولا در قسمت انتهایی هرپایه بست های پلاستیکی وجود دارد تا مانع سر خوردن سه پایه های آلومینیومی بشود.

آلومینیوم در مقایسه با فلزهای دیگر دارای دوام بیشتری است اما در عین حال گران قیمت تر نیز می باشد.

2-سه پایه پرتابلو سه پایه فلات آهنی:

سه پایه های پرتابل و سه پایه های فلات آهنی قادر به تحمل وزن بیشتری نسبت به سه پایه های الومینیومی هستند زیرا خود این سه پایه ها سنگین تر هستند.

سه پایه های آهنی نسبتا دوام کمتری در برابر خوردگی دارند و حمل آنها به دلیل دارا بودن وزن بیشتر کمی سخت تر است.

3-جنس تشکیل دهنده ی مابقیسه پایه فونوسه پایه نور:

فلزهای آلومینیوم و آهن اجزای اصلی تشکیل دهنده ی بدنه ی سه پایه های پرتابل فون  و سه پایه های نور می باشند اما مابقی اجزای تشکیل دهنده ی این سه پایه ها هم از فلز و هم از پلاستیک تشکیل شده اند که مهم ترین آنهارا می توان قفل سه پایه ها و سری آنهارا نام برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.