رینگ لایت چیست؟

وارد کننده ی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری

رینگ لایت چیست؟

۱۵۲ بازديد

رینگ لایت چیست؟

 چه کسانی از  رینگ لایت استفاده می کنند و  قیمت آنها حدودا چقدر است؟

زمانی که صحبت از نورهای مصنوعی مطرح می شود می شود می توان گزینه های متعددی را انتخاب نمود.اما امروزه یک دستگاه نورپردازی جدید مورد توجه آرایشگران،برنامه سازان اینترنت و عکاسان قرار گرفته است که به نام رینگ لایت شناخته می شود.

اما چرا امروزه رینگ لایت ها تا این حد فراگیر شده اند؟ ساختار و نحوه ی نورپردازی رینگ لایت ها به گونه ایست که برای استفاده در عرصه های مختلفی همچون دندانپزشکی،آرایشگری،عکاسی پرتره و صنعتی و نورپردازی سالن ها و کنسرت های موسیقی بسیار مناسب می باشند.



منظور از رینگ لایت چیست؟

همانطور که از نامش پیداست،رینگ لایت یک حلقه ی نور از چراغ های کوچک LED است که قطر این حلقه بین 12 تا 18 اینچ می باشد.در مرکز این حلقه محل نصب یک آیینه و یا یک دوربین دیجیتال و یا یک موبایل قرار دارد.

در واقع قابلیت نصب دوربین و موبایل در مرکز حلقه ی رینگ لایت یکی از مهم ترین مزایای استفاده از  رینگ لایت می باشد.به کمک این ویژگی می توانید تصاویری با نورپردازی خارق العاده بگیرید و حتی با استفاده از سافت باکس ها و چترهای عکاسی می توانید زاویه ی نور خودرا به دلخواه تغییر دهید.

رینگ لایت هایی با چراغ های فلورسنت نیز وجود دارند اما با توجه به بازدهی نوری کمتر و تولید حرارت بیشتر نسبت به چراغ های ال ای دی خرید این رینگ لایت ها چندان توصیه نمی شود.

رینگ لایت چه کاربرد هایی دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله به این نکته اشاره شد،رینگ لایت برای نورپردازی برنامه های زنده ی اینترنتی همچون سایت هایی از جمله یوتیوب و اینستاگرام بسیار مفید و کاربردی است.

همچنین رینگ لایت بعنوان نور مکمل در آتلیه ها و استودیوهای عکاسی بسیار کاربرد دارد و می توان با ترکیب نور آنها با نور فلاش های عکاسی و نورثابت های استدویی یک نور خارق العاده را بدست آورد.



با توجه به قابلیت نصب آیینه در مرکز حلقه ی رینگ لایت می توان ز آن برای خودآرایی استفاده کرد و در ویا با ایجاد نور در چهره ی  سوژه ی آرایشی می توان به امر آرایش و میکاپ پرداخت.



قیمت رینگ لایت ها حدودا چقدر است؟

رینگ لایت ها با توجه به اندازه و قدرت نورپردازی دارای قیمت های متفاوتی می باشند.برخی رینگ لایت ها دارای قدرت 96 وات و برخی دیگر دارای قدرت 45 وات می باشند که دارای نوری ضعیف تری هستند.

بسیاری ازرینگ لایت ها دارای قابلیت هایی همچون تنظیم دمای نور،ریموت کنترل و صفحه نمایش و درگاه USB هستند که همه در قیمت رینگ لایت تاثیر دارد.بنابراین به هنگام خرید رینگ لایت باید به نکات فوق توجه داشته باشیم.لازم به ذکر است که رینگ لایت ها به روی سه پایه رینگ لایت نصب می شوند که باید به صورت جداگانه از رینگ لایت تهیه شودن و دارای وزن و ارتفاع متغیری هستند.



نحوه ی استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره و سالن های میکاپ:

استفاده از رینگ لایت ها و نحوه ی کارکرد آنها بسیار ساده و آسان است که تنها 5 دقیقه زمان می برد!

به منظور پیاده سازی کامل رینگ لایت عکاسی خود باید مراحل زیر را طی کنیم:

1-سه پایه ی نور را باز کرده و ارتفاع آنرا تا حد لازم افزایش می دهیم.

2-رینگ لایت را از جعبه و کیف بیرون آورده و به روی سه پایه فلات قرار می دهیم.

3- دوربین خودرا در مرکز رینگ لایت قرار می دهیم و سپس از طریق کفشک مخصوص رینگ لایت را به دوربین متصل می کنیم.

4-آداپتور را به برق شهری و سپس به خود رینگ لایت متصل می کنیم.

5-رینگ لایت را روشن کرده و درجه  و دمای نور آنرا به دلخواه تنظیم میکنیم.

خرید رینگ لایت:

رینگ لایت ها در محدوده ی قیمتی متنوعی در بازار وجود دارند.قیمت رینگ لایت با توجه به امکاناتی همچون جای باتری،صفحه نمایش،ریموت کنترل و کیف متغیر است.

بهترین رینگ لایت آرایشی آرای برای خرید کدام است؟

رینگ لایت ها تحت عنوان برند هایی معتبر نظیر TOLIFO،WESTCOTT،YIDOBLO و … در بازار عرضه می شوند که دارای گارانتی و دفترچه ی راهنما و خدمات پس از فروش می باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.