4 تکنیک ساده و کاربردی در استفاده از رینگ لایت عکاسی و آرایشی

۶۹ بازديد

4 تکنیک ساده و کاربردی در استفاده از رینگ لایت عکاسی و آرایشی

عکاسان و آرایشگران معمولا بعد از خرید رینگ لایت از روش های ساده ای برای عکسبرداری و میکاپ به روی سوژه ی خود استفاده می کنند.

اغلب این روش به به این صورت  است که رینگ لایت طوری قرار گرفته تا نور آن مستقیما به سوژه بتابد و در نتیجه عکسبرداری و میکاپ به کمک آن انجام می پذیرد.

اما روش های  بسیاری بری استفاده از رینگ لایت آرایشی و عکاسی وجود دارد که می توان با به خرج دادن تنها کمی خلاقیت در نور رینگ لایت نتایج خارق العاده ای از آن بدست آورد.

1-استفاده از لنز ماکرو در عکاسی از رینگ لایت:

لنز ماکرو به دلیل دقت زوم بسیار بالا قادر به نشان دادن جزئیات بسیار دقیقی از نور و محیط می باشد و در صورتی که با رینگ لایت عکاسی می نمایید می توانید از با اتصال دوربین عکاسی DSLR با لنز ماکرو در مرکز حلقه ی رینگ لایت می توان نتایج بسیار خلاقانه ای بدست آرود.

2-استفاده از نور فرعی:

نور فرعی به نوری مانند نور فلاش عکاسی استدیویی گفته می شود.

زمانی که از رینگ لایت برای عکاسی استفاده می کنیم می توانیم از نور فلاش عکاسی استدیویی برای پرکردن حاشیه ها و سایه های تصویر استفاده نموده و نتیجه ی خلاقانه ای بدست آوریم.

3-استفاده از بازتاب دهنده های نور:

از مهم ترین بازتاب دهنده های نور در عکاسی با رینگ لایت را می توان آب و رفلکتور عکاسی دانست.

رفلکتور عکاسی پازچه ای شفاف است که در رنگ های نقره ای،طلایی،دیفیوزر موجود است و به خوبی نور را درتمامی محیط بازتاب می دهد.

آب به هم در بازتاب نور در تصویر و هم در زیبایی تصویر بسیار خارق العاده و خلاقانه عمل می کند و نتیجه ی نهایی عکس را زیبا می نماید.

4-ترکیب نوربندی رینگ لایت با نورثابت عکاسی:

ترکیب نور رینگ لایت های عکاسی همچون رینگ لایت SG480II که خود یک نورثابت عکاسی LED و SMD به حساب می آید با نور ثابت عکاسی دیگر می تواند نوری بسیار با کیفیت و درخشان را در اختیار عکاسان و آرایشگران قرار دهد.

توجه داشته باشید که به دلیل قیمت رینگ لایت ها که بسیار ارزان ومقرون به صرفه هستند می توان از این تکنیک ها بدون بکاربردن هزینه ی زیاد استفاده کرد.

بعنوان مثال اگر از دیفیوزر و سافت باکس استدیویی در عکاسی با نورثابت های عکاسی استفاده نماییم می توانیم از ترکیب نور زرد و سفید سافت لایت بهره مند شویم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.