سوالات متداول در مورد نورثابت های عکاسی SMD و LED-بخش اول

وارد کننده ی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری

سوالات متداول در مورد نورثابت های عکاسی SMD و LED-بخش اول

۷۸ بازديد

سوالات متداول در مورد نورثابت های عکاسی SMD  و LED-بخش اول

همانطور که می دانید امروزه کیت نور ثابت عکاسی SMD و LED در عرصه های مختلفی کاربرد دارند.

یکی از این عرصه ها عکاسی است و کاربرد نورهای ثابت در عکاسی شامل عکاسی پرتره،عکاسی صنعتی،عکاسی از کالاها و غذاها و عکاسی استدیویی می باشد.

اما در همواره در مورد این نورهای ثابت عکاسی سوالات و ابهاماتی وجود داشته است که در این مقاله سعی داریم به چند عدد از آنها پاسخ داده و آنهارا مورد بررسی قرار دهیم.

1-طول عمر و دوام نورهای ثابت عکاسی SMD و LED همیشگی است:

بسیاری ممکن است تصور کنند که نورثابت عکاسی LED  و  SMD دوامی همیشگی دارند درحالی که این لامپ های نورثابت  SMD و LED طول عمری مشخص و محدود دارند و دوام آنها حدودا 50 هزارساعت می باشد.

2-قدرت نور ثابت عکاسی  LEDوSMD ضعیف است :

ممکن است این شبهه وجود داشته باشد که نور لامپ های نورثابت عکاسی LED و SMD به اندازه ی کافی درخشان و براق نیست و این نورثابت ها قدرت نور کافی برای عکاسی استدیویی را ندارند.

واحد سنجش قدرت لامپ های نورثابت  بر حسب وات  سنجیده می شود.نورهای ثابت عکاسی SMD و LED در ضعیف ترین حالت 20 وات و در قوی ترین حالت 100 وات می باشند که نور آنها به تنهایی قادر است فضای یک اتاق بزرگ را به خوبی روشن نماید و بسیاری از عکاسان به منظور نورپردازی کامل و بدون سایه با خرید 2 نورثابت عکاسی SMD و LED می توانند این امر را مهیا سازند.

3-نورهای ثابت LED و SMD گرما تولید نمی کنند:

مورد مذکور یکی از رایج ترین شبهه ها و شایعه هایی است که در مورد نورهای ثابت عکاسی SMD و LED در اذهان عموم تکرار می شود.

همانطور که می دانید نورهای ثابت عکاسی SMD و LED کم مصرف تر لامپ های تنگستن هستند که این امر باعث می شود تولید حرارت این نورها نیز به مراتب کمتر باشد.

اما علت اصلی تولید حرارت کم نورهای ثابت عکاسی LED و SMD چه در قالب پروژکتور عکاسی و چه در قالب پنل های نورثابت LED به بازدهی نوری بالای آنها  باز می گردد که بالای 90 درصد است.

بنابراین 10 درصد از انرژی وارده به نورهای ثابت عکاسی SMD و LED تبدیل به گرما می شود.

4-نورهای ثابت عکاسی LED و SMD به چشمان آسیب می زنند:

نسبت به تمامی نورهای لامپ  ثابت مصنوعی  امروزه نورثابت عکاسی LED و SMDامن ترین و ایمنی ترین نورهای ثابت هستند زیرا نورآنها بر یک نقطه متمرکز نیست و در چندین لامپ پخس می شود.

5-نور ثابت عکاسیSMD  و LED بی وقفه کار می کنند:

نورهای ثابت بدون وجود FLICKER در لامپ ها برای فیلمبرداری طولانی مدت بسیار مناسب هستند اما بعد از چندین ساعت کار بی وقفه ممکن است لامپ های آنها کمی داغ شود و به دیودهای لامپ آسیب بزند.

بنابراین توصیه می شود که حدالامکان در وقفه های بین کار و یا زمانی که نیازی به روشن بودن نورثابت عکاسی SMD و LED نباشد آنهارا خاموش نمایید.

در مقاله های بعدی ادامه ی ابهامات در مورد نورثابت عکاسی SMD و LED را بررسی خواهیم کرد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.