نورثابت های عکاسی LED و SMD : نو آوری در صنعت نورپردازی

وارد کننده ی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری

نورثابت های عکاسی LED و SMD : نو آوری در صنعت نورپردازی

۸۰ بازديد

نورثابت های عکاسی LED و SMD : نو آوری در صنعت نورپردازی

نورثابت SMD و LED امروزه از پرمصرف ترین تجهیزات نورپردازی عکاسی استدیویی،میکاپ حرفه ای و فیلمبرداری فضای بسته هستند که ابتدای تولید این نورها بسیار گران قیمت بودند.

اما رفته رفته با تولید انبوه کیت نورثابت عکاسی  و  اهمیت استفاده از آنها در صنعت عکاسی و نورپردازی استدیویی امروزه می توان این نورهارا با مناسب ترین قیمت و بهترین بهره وری تهیه کرد.

تغییر کلوین نورهای ثابت عکاسی  SMD و LED تنا یکی از مزایای این نورها می باشد و اگر بخواهیم به چند مورد دیگر به طور مفید و مختصر اشاره نماییم می توانیم به تولید گرمای بسیار کم،بازدهی نوری بالای 80%،بازدهی رنگی و CRI بالا،قابلیت سازگاری با ریموت کنترل از راه دور،طول عمر بالای 25000 ساعت و عدم نیاز به فن خنک کننده را نام ببریم.

تمامی موارد ذکر شده در واقع مزایای متعدد نورهای ثابت عکاسی SMD و LED هستند که سبب تولید انبوه آنها در اشکال مختلف را فراهم کرده است.

در ادامه ی این مقاله سعی می کنیم چندید عدد از آنهارا بررسی نموده و نحوه کارکرد آنها و در عین حال تفاوت ها و شباهت های مابین آنهارا بررسی می نماییم.

نور فلات عکاسی رودوربینی:

فلات های عکاسی رودوربینی مانند نور فلات 5004 و فلات رودوربینی 5008 در اصل نورثابت های عکاسی حرفه ای و قدرتمندی هستند که نور آنها به مراتب از نور فلاش عکاسی دوربین قوی تر است و برای عکاسی پرتره علی الخصوص عکاسی پرتره در فضای بسته و دیگر سبک های عکاسی بسیار کاربرد دارند.

فلات های رودوربینی عکاسی قابلیت چرخش 45 درجه دارند که این امر باعث می شود تا نور در زوایای مختلف مخصوصا درجه ای که مد نظر عکاسان و فیلمبرداران است به صورت گسترده پخش شود.

نورهای ثابت رودوربینی وزنی بسیار سبک دارند تا وزن زیادی بر دوربین عکاسی اضافه نکنند.

اگر قصد استفاده دارید به صورت جداگانه از  نور فلات های عکاسی رودوربینی استفاده نمایید نیاز به استفاده از آداپتور برق شهری با قدرت 100 تا 240 ولت دارید.

پنل های نورثابت SMD وLED  عکاسی:

پنل های نورثابت یکی از متداول ترین نورهای ثابت عکاسی استدیویی هستند که معمولا به منظور ایجاد تعادل نوری تعداد 2 شاخه از آنها خریداری می شود.

نور پنل های نورثابت عکاسی استدیویی به نور روشنایی روز یا اصطلاحا DAYLIGHT  شبیه است و قابلیت نصب باتری 25 ولت را دارد و می توان از آنها در محیط های مختلف استفاده نمود.

تصویربرداری MOTION PICTURE:

تصویربرداری لحظه ای که با نام تخصصی MOTION PICTURE  نیز شناخته می شود از مهم ترین دستاورد های پنل ها و پروژکتورهای نورثابت عکاسی استدیویی بود که در سال 1927 برای اولین با انجام گرفت.

البته لازم به ذکر است که این روش تصویر برداری به کمک نورهای ثابت تنگستن و فلورسنت انجام شد و آن زمان نورهای ثابت SMD و LED هنوز اختراع نشده بودند.

نور سافت لایت در نورهای ثابت SMD و LED چگونه بدست می آید؟

اگر فقط کمی با مباحث نورپردازی آشنا شده باشید می دانید که نور سافت لایت در عکاسی استدیویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عکاسی بی نقص بدون آن امکان پذیر نیست.

در نورهای ثابت عکاسی طلق دیفیوزر مسئول ایجاد سافت لایت و نور نرم و ملایم می باشد برخی از آنها قابلیت اتصال به سافت باکس را نیز دارند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.