تفاوت های بین نورثابت عکاسی SMD و LED چقدر است؟

وارد کننده ی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری

تفاوت های بین نورثابت عکاسی SMD و LED چقدر است؟

۷۷ بازديد

تفاوت های بین نورثابت عکاسی SMD و LED چقدر است؟

همانطور که می دانید نورهای ثابت عکاسی از گذشته تا امروز در صنعت عکاسی استدیویی جایگاه ویژه داشته و دارند و با پیرفت تکنولوژی و اختراع لامپ هایی با بازدهی نوری بیشتر،مصرف برق کمتر و تولید حرارت کمتر این نورثابت ها در گذر زمان تبدیل به رقیبی قدرتمند برای نورهای ثابت با لامپ تنگستن و فلورسنت شده و اهمیت خودرا ثابت کرده اند.

این لامپ های نورثاتب عکاسی به دو دسته ی SMD و LED تقسیم بندی شدند و تقریباً در یک بازه ی زمانی در صنف های مختلف عرضه شدند که یکی از آنها عکاسی صنعتی و پرتره بود.

اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چه تفاوت هایی میان این دو نور ثابت عکاسی پرمصرف و مهم وجود دارد که این دو را از یکدیگر متمایز ساخته است.

برای پاسخ دادن به این پرسش مهم باید ابتدا به بررسی دقیق این لامپ ها بپردازیم و ساختار آنهارا توجیه نماییم.

نور SMD عکاسی:

لامپ های نورثابت SMD در واقع تراشه های کوچکی هستند که از چندین عدد دیود تشکیل شده اند و هر دیود از مداری کوچک با 2،4 یا 6 خروجی مجزا تشکیل شده است.

لامپ نورهای ثابت SMD به درخشندگی بسیار بالا مشهور هستند به طوری که لومینانس آنها بین 50 تا 100 بر هر وات تخمین زده می شود.

در واقع این تراشه ی لامپ از ترکیب رنگی RGB برای تولید این نورثابت درخشان استفاده می کند که هر کدام از این رنگ های قرمز،سبز و آبی توسط یک دیود مجزا تغذیه می شوند.

در عکاسی بسته به تعداد لامپ هایی که یک  نورثابت عکاسی در آن تعبیه شده است نامگذاری آنها صورت می گیرد.

بعنوان مثال پروژکتور عکاسی S260 و S290هرکدارم به ترتیب از 260 قطعه و 290 قطعه لامپ نورثابت عکاسی SMD تشکیل شده اند.

نورثابت عکاسی LED:

به طور متوسط لامپ های نورثابت LED از 9 دیود تشکیل شده اند  و در نتیجه این لامپ ها از تعداد دیودهای بیشتری نسبت به نورهای ثابت عکاسی SMD  برخوردار هستند.

بسیاری از نورهای ثابت عکاسی LED که در دسته ی COB قرار می گیرند قادر نیستند نور کلوین و دمای نور را تغییر دهند.

درصد لومینانس در لامپ های  کیت نورثابت عکاسی LED بسیار بالاتر از نورهای SMD است و می توان آنرا بین 80 تا 100 لومینانس بر هر وات تخمین زد که این به معنی تولید نوری بسیار درخشان و با کیفیت است.

این مزیت بزرگ باعث می شود که تعداد لامپ های مورد نیاز برای عکاسی در پنل های نورثابت SMD بسیار بیشتر از پنل های نورثابت LED باشد و این به تنهایی به معنی فضای بیشتری برای اشغال لامپ به روی مدار است.

به منظور عکاسی در استودیو و یا فضای باز اگر نیاز به نور 50 وات داشته باشید نور ثابت شما باید 3500 قطعه لامپ SMD داشته باشد در صورتی که یک پنل نورثابت با 850 لامپ قادر به تولید چنین نوری می باشد.

همچنین به این واسطه مصرف برق نورهای SMD و به دنبال آن تولید حرارت آنها بسیار بیشتر از لامپ های LED می شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.