ترفند های عکاسی از کالاها و غذاها با نورهای ثابت عکاسی SMD و LED

۷۷ بازديد

ترفند های عکاسی از کالاها و غذاها با نورهای ثابت عکاسی SMD و LED

نورثابت عکاسی همواره بعنوان یکی از مهم ترین تجهیزات نورپردازی عکاسی پرتره به شمار می رفته است.

سبک هایی از عکاسی که نورثابت SMD و LED وظیفه ی نورپردازی آنهارا بر عهده دارند عبارتند از عکاسی از کالاها،عکاسی از غذاها و عکاسی صنعتی که معمولاً در فضاهای بسته مانند آتلیه ها و استودیوهای عکاسی انجام می پذیرد و یکی از روش های مرسوم برای تبلیغات کالاها و غذاها می باشد.

این عکس های معمولاً در وبسایت های فروش آنلاین قرار داده می شوند و باید به گونه ای واضح و با کیفیت باشند تا تمامی جزئیات سوژه ی تصویر به خوبی نمایان باشد و مشتریان با دیدن آنها برای خرید کردن ترغیب شوند.

به منظور عکاسی از غذاها،گزینه های متعددی برای عکاسان وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی چند عدد از آنها خواهیم پرداخت:

1-کیت نورثابت عکاسی استدیویی:

کیت نورثابت یک مجموعه ای کامل برای عکاسی در فضای بسته می باشد که شامل فون عکاسی،2 شاخه نورپرداز و سه پایه فلات آن،پایه نگهدارنده ی فون پرتابل،سافت باکس و لامپ کیت نورثابت است.

خرید کیت نورثابت عکاسی مزایای متعددی  از جمله تهیه اقلام نورپردازی عکاسی به صورت یکجا و با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه را دارد.

2-فلاش عکاسی رودوربینی (اسپیدلایت):

فلاش عکاسی اسپیدلایت یکی از گزینه های عکاسان یکی از گزینه های عکاسی در فضای بسته است که عکاسان می توانند از آن استفاده کنند.

فلاش عکاسی اسپیدلایت همچون دیگر فلاش های عکاسی یک نور چشمک زن است که نوری قدرتمند را به صورت یکجا پرتاب می کند و بروی دوربین عکاسی نصب می شود.

3-پروژکتور عکاسی با لامپ تنگستن:

پروژکتور عکاسی  با لامپ تنگستن یکی از نورهای مطرح برای عکاسی در فضای بسته به شمار می رود اما این پروژکتور به دلیل نور بسیار گرم و تولید حرارت بالا در برخی موارد حتی ممکن است به کالا و یا غذا آسیب برساند.

4-استفاده از تجهیزات هدایت کننده نور همچون سافت باکس:

در مبحث عکاسی از غذاها و کالاها به دست آوردن نوری ملایم و نرم که مانع از ایجاد سایه های تند بشود بسیار مهم  و حیاتی است.

نور نرم و ملایم شده برای عکاسی از غذاها بسیار مناسب است اما نور نور های ثابت عکاسی SMD و LED نور سافت لایت محسوب نمی شود و به همین منظور نیاز به تجهیزات هدایت کننده ی نور داریم.

تجهیزات هدایت کننده ی نور که عکاسان بسیاری از آنها استفاده می کنند عبارتند از چترهای دیفیوزر،سافت باکس و اکتاباکس،بیوتی دیش که با نصب بروی نورهای ثابت عکاسی نور آنها را ملایم می نمایند.

برخی از پروژکتورهای عکاسی و رینگ لایت ها و دیگرنوهای ثابت عکاسی SMD و LED  به صورت خودکار توسط یک طلق دیفیوزر نور خودرا تبدیل به نور سافت لایت می کنند.

با خرید این نورهای ثابت دیگر نیازی به خرید تجهیزات هدایت کننده ی نور نخواهیم داشت و به عبارتی دیگر خرید این نورهای ثابت را می توان یک صرفه جویی برای خرید تجهیزات جانبی آن به حساب آورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.